Titulní obrázek


Subaru má problémy s modely Legacy a Outback

Pokud jste majiteli vozů Subaru Legacy a Outback s plochým 110kW turbodieselovým čtyřválcem o objemu 2,0 l, vyrobeným mezi podzimem 2007 a únorem 2009, může se stát, že vám motor v nejbližší době vypoví svou službu.

Je jasné, že chtít po dnešních moderních turbodieselech, aby vydržely tolik, co "nezničitelné" diesely, které vyráběl Mercedes před dvěma, je nemožné. Ovšem aby byl motor zničen už po 65 tisících najetých kilometrech, je docela šokující. Přesně to se může stát majitelům vozů Subaru Legacy a Outback s plochým 110kW turbodieselovým čtyřválcem o objemu 2,0 l, vyrobeným mezi podzimem 2007 a únorem 2009.

Registr vozidel: Aby bylo možné zaregistrovat nové či ojeté vozidlo do evidence, musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na úřadu doložit originál zelenou kartu. Každé vozidlo provozované na území ČR, musí být zaregistrováno dle trvalého (u cizinců dle přechodného) bydliště.

Těmto motorům reálně hrozí zničení a to nejčastěji v průběhu najetí 65-80 tisíc kilometrů. Zprávy o zadřených motorech přišly ze Švédska, kde bylo z 12.000 dodaných vozů zdarma vyměněno už 109 motorů.

Subaru už odhalilo dva důvody poruch - kapka silikonu, která se při výrobě dostala do klikové skříně může prý negativně ovlivnit mazání motoru, tím zásadnějším problémem ale asi budou ložiska vačkové hřídele, které mají příliš malé vůle. V Německu došlo k ojedinělým případům zničení těchto dieselů, přesná čísla ale nejsou k dispozici. Nicméně Japonci prohlašují, že v případě nahlášení "úmrtí" motoru je každý případ individuálně posuzován a je přihlíženo k dodržování náležité údržby, servisních intervalů a zjištěné historii motoru.